This week I introduced Antek to another set of A-word worksheet but this time we focused on syllables. I noticed that it was easier for him to pronounce longer words when I divided them into syllables./ W tym tygodniu wprowadziłam Antkowi kolejny zestaw słów rozpoczynających się na literę “a”. W tym zestawie ruchome wyrazy zostały podzielone na sylaby. Zauważyłam, że Antkowi dużo łatwiej wymawia się dłuższe wyrazy, kiedy najpierw usłyszy je podzielone na sylaby.
We had a new set of foam alphabet puzzles. The boys spent quite a lot of time playing with them. ~ W tym tygodniu staliśmy się posiadaczami nowego zestawu puzzle piankowych. Zestaw składa się z liter polskiego alfabetu i cyfr od 0-9. Chłopcy spędzili sporo czasu na zabawie z nimi.
Kuba helped Antek to build a cube that Antek could wear like a hat. He loved it.~ Kuba pomógł Antosiowi skonstruować sześcian, który można założyć jak kapelusz. Antek był zachwycony.
This week reviled Antek’s new obsession. This kid forces everybody within reach to count with him his wooden rings. / Ten tydzień ujawnił kolejną obsesję Antosia jaką jest liczenie . Moje kochane dziecko zmusza każdego w zasięgu wzroku do liczenia na głos razem z nim swoich drewnianych krążków.
He had practiced a lot his fastening skills. He also found a new victim ;-)./ Zapinanie I odpinanie misia z krzesełka to w tej chwili pestka dla Antka ;-).
We did some unplanned experiments with flour ;-). / Przeprowadziliśmy kilka spontanicznych eksperymentów z mąką. Skoro już leżała na podłodze, grzechem byłoby nie skorzystać ;-).
Antek practiced also his sweeping skills. / Antek wytrwale ćwiczył też zamiatanie skorupek na szufelkę.
I found him reading like that very often this week. / Wielokrotnie w tym tygodniu znajdowałam go czytającego książeczki na swoim za dużym krzesełku ;-).
The boys just love all kinds of pretend-play. Here, they are preparing breakfast in their imaginary restaurant.
Pretending to be pirates on their treasure hunt./ Tutaj bawią się w piratów poszukujących wyspy skarbów.
We never forget about outdoor activities. The weather was so inviting. / Nigdy nie zapominamy o dużej porcji ruchu na świerzym powietrzu. Dzisiaj pogoda naprawdę kusiła do wyjścia. :-).
Another party I'm linking to :
Great week! Love that Antek is counting his rings and that he helped to clean up the flour. Kerri
OdpowiedzUsuńIt looks like you had a fun week. Antek is certainly a cutie.
OdpowiedzUsuńI love the kitchen pretend play and the outdoors activities. Please link this post to my boxes ideas tuesday and to daddy's time friday:) www.mytotlearningtime.blogspot.com
OdpowiedzUsuńWitam,miło poczytać i podpatrzeć tyle ciekawych pomysłów i mam małe pytanie o Twoją organizację Tot School, troszkę się pogubiłam czytając to tu to tam :p(szczególnie że z angielskiego jestem dość przeciętna)widziałam jak Antoś przygotowuje swoje "miejsce pracy" :) ale chciałam zapytać ile czasu dziennie zajmuje Wam taka zabawa (czy zaglądacie do niej raz, czy kilka razy dziennie) i przede wszystkim jakie zajęcia macie w ramach Tot a w co bawicie się poza nią(czy np wszystkie zabawy inspirowane Montessori są u Was w ramach Tot School)? oj rozrosło się to moje "małe pytanie", pozdrawiam serdecznie :)
OdpowiedzUsuńThank you very much for all the comments.
OdpowiedzUsuńDomisiu,
Z organizacją to różnie u nas bywało. Dopiero jakiś czas temu wyrobiliśmy sobie jako taką rutynę. Odkąd pojawiła się u nas półka, którą nazywam z uporem maniaka półką Montessori staram się trzymać wszystkie ćwiczenia, które przerabiamy w ramach Tot School właśnie na niej. Półka składa się z 9 przegródek i mniej więcej tyle ćwiczeń stanowi bazę którą realizujemy w ramach Tot School. Czasowo zabiera nam to jakieś 30-40 minut. Po zakończeniu części „oficjalnej” Antek ma swobodny dostęp do półki ( zdarza się, że jakieś ćwiczenie tak przypadnie Antkowi do gustu ,że powtarzamy je nawet kilkanaście razy ;-). Staram się by elementy zadań z półki nie wędrowały po całym domu. Pozostałe ćwiczenia tj. prezentacje, flashcardy, angielski, hiszpański, większość sensorycznych ćwiczeń, drama , czytanie i matematyka itp. robimy w ciągu dnia. Jestem w trakcie opracowywania szczegółowego planu zajęć na następne 4 tygodnie. Jak będzie gotowy to z pewnością umieszczę go na blogu. Pewnie wtedy to co robimy będzie bardziej przejrzyste.
Pozdrawiam serdecznie.
Ewa