piątek, 2 września 2011

Tutorial - Kolorowe Schodki Montessori / Homemade Short Bead Stairs - Tutorial


Ponieważ wiele osób jest zainteresowanych sposobem wykonania naszych kolorowych schodków, postanowiłam właśnie od nich zacząć naszą serię tutoriali. Mam nadzieję, że opis wykonania okaże się na tyle przejrzysty i jasny, że nie będziecie mieć problemów z ich samodzielnym wykonaniem. Jeżeli jednak coś będzie nie zrozumiałe - proszę o maila i w ramach możliwości postaram się pomóc. Gotowi? Czas przejść do konkretów.




Materiały potrzebne do wykonania kolorowych schodków:

* Komplet 55 sztuk kulek o wymiarach 2 cm


Ja swoje kulki nabyłam TUTAJ.Kulki możecie kupić tak jak ja w stanie surowym bądź nabyć drewniane korale już pomalowane.Chociaż zdobycie całej niezbędnej gamy kolorystycznej to nie lada wyczyn ;-). Jeżeli zdecydujecie się na tę opcję będą Wam potrzebne korale w następujących kolorach.

1 szt. - czerwonych
2 szt. - zielone
3 szt. - różowe
4 szt. - żółte
5 szt. - jasnoniebieskich
6 szt. - fioletowych
7 szt. - białych
8 szt - brązowych
9 szt. - granatowych
10szt. - złotych

* Musicie także zaopatrzyć się w szczypce, cążki i jeden zwój stali galwanizowanej o średnicy od 1,1mm- 1,5mm. Stal o większej średnicy zapewnia lepszą sztywność konstrukcji, ale ta o mniejszej średnicy jest bardziej plastyczna i łatwiej ją wygiąć aby uzyskać porządny kształt. Potrzebne narzędzia i stal znajdziecie np. w CASTORAMIE. Cena stali to 18-23zł w zależności od średnicy.Szczypce ok 15-18zł.




* Komplet farb akrylowych(opcja droższa)lub dobrej jakości tempera(wersja tańsza). Ja wypróbowałam obie i obie sprawdziły się rewelacyjnie ;-)Oczywiście kolorystyka taka jak przy opcji z kolorowymi koralami.




WYKONANIE - KROK PO KROKU

KROK 1
Dobrze jest przed rozpoczęciem pracy przygotować sobie wszystkie(10),odpowiednio przycięte odcinki drucika. Ja przyjełam następująco zasadę: 3 cm na pętelke X 2 + średnica koralika czyli w moim wypadku 2cm. Jak się nie trudno domyślić wartości drucików kształtują się następująco:

Na 1 koralik - 8cm
2 koraliki - 10cm
3 koraliki - 12cm
4 koraliki - 14cm
5 koralików - 16cm
6 koralików - 18cm
7 koralików - 20cm
8 koralików - 22cm
9 koralików - 24cm
10 koralików - 26cm

Oczywiście są to wartości orientacyjne i warto je zawsze indywidualnie dopasować.

KROK DRUGI
Na jednym z końców zaginamy ok 1,5 cm pętelkę. Nawlekamy odpowiednią ilość koralików, całość zakańczamy drugą pętelka.




KROK TRZECI
Malujemy koraliki według podanego na górze wzoru kolorystycznego. Po wyschnięciu kolorowe schodki są gotowe do użycia.




Jeżeli zrobiliście własne schodki, możecie je sfotografować i wysłać do mnie mailem, a ja dodam zdjęcie z informacjami o autorze do tego posta ;-)
Pozdrawiam Was ciepło
Ewa


18 komentarzy:

  1. Dzięki za instrukcję - jest naprawdę szczegółowa ;-) Zastanawiam się tylko czemu używałaś takich dużych koralików - czy to zabieg celowy, czy mniejsze nie są dostępne? (nie mam pojęcia jak to jest, ja na razie oswajam się z myślą, że muszę to zrobić)
    Ale cały trójkąt koralikowy wyszedł Ci przecudnie! Szczerze podziwiam!
    pozdrawiam
    magda(c)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magdo,
    Tak kulki celowo są duże,bo robiłam je z myślą o Antolku. Kulki można nabyć w różnych rozmiarach od 6mm - 35mm. Złoty materiał u mnie ma kulki właśnie 6mm i sprawdza się świetnie ;-)

    Olives and Pickles,
    Nice to see your comment;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy za przejrzystą instrukcję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Ewo, mam nadzieję, że teraz już się zabiorę do roboty, bo dzięki Tobie nie mam wymówki, że nie wiem jak to zrobić...
    z pozdrowieniami
    magda(c)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam mam mam :)

    dzieki za instrukcje!

    pozdrawiam
    wkropka

    OdpowiedzUsuń
  6. witam
    schodki super zrobione:-) Zamierzam zrobić własne wg Pani instrukcji:-)
    mam ogromną prośbę o przesłanie na maila kart do zabaw ze schodkami.
    Dziękuję serdecznie i pozdrawiam
    mój mail: kwiatuszek299@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. I found today your blog and I am really happy about it (my polish is not so good, but it will be better by reading your blog :-)
    Thanks,
    tina (Slowacija)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewo, dziękujemy za inspirację. Oto nasze schodki: http://dzikoludki.blogspot.com/2012/03/duze-kolorowe-schody-montessori.html

    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, czy mogę prosić o przesłanie na maila lakota8@op.pl kart do zabaw z koralikami? z góry dziękuję (piramida w trakcie przygotowań:) )

    OdpowiedzUsuń
  10. Serdecznie witam Pani Ewo- nie ukrywam, że od dłuzszego czasu Pani blog jest dla mnie inspiracją w pracy z dziećmi. Próbuję wykorzystywać Pani pomysły i powiem, że dzieciaki są zachwycone. Ja również jeśli można- poproszę o przesłanie kart do zabaw z koralikami. Ślicznie dziękuję i pozdrawiam - Małgorzata.
    Mój mail:
    tugosia@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja rowniez witam i przyznam,ze blog jest swietny a instrukcja idealna. Wlasnie zamowilam koraliki i bede zabierac sie do pracy. Czy rowniez moglabym proosic o te karty. Bylabym bardzo wdzieczna. A swoje jak zrobie to zaraz podesle. Nie mam bloga ale link do zjec to przeciez nie problem;).
    Anna

    Moj email delas1976@yahoo.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  12. Codziennie znajduję na tym blogu nowe inspiracje do pracy z córką. Koraliki już zamówione, farby są w domu. Czy mogę poprosić o karty do dużych koralików. Z góry dziękuję. Mój e-mail: wasik.aga@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ranek zastanie mnie na Pani blogu :-). Strona rewelacyna, pomoce i pomysły fantastyczne. czy mogę prosic o przeslanie kart do duzych koralików na maila julcia-1979@o2.pl.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, mogę też prosić o karty do schodków bedę bardzo wdzięczna :) magda.kusss@gmail.com :)

    OdpowiedzUsuń
  15. hej mogłabym Cie równiez poprosic o dosłanie kar do dchodkow.

    patrycja.kantor@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, jestem w trakcie robienia schodków, został mi tylko różowy i fiolet, mam problemy u uzyskaniem ładnej barwy różu z podstawowych, a robię tymi samymi farbami. Dzięki WIELKIE za szczegółową instrukcję. Mam jeszcze ogromną prośbę, czy mogę prosić o schematy mailowo. Pozdrawiam serdecznie, Agnieszka agadive@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń

Thanks for visiting my blog. I love to read your comments so if you have time and like what you have read leave me one.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...