czwartek, 24 marca 2011

Practical Life - Pouring Juice / Praktyczne ćwiczenia dnia codziennego - Nalewanie soku

I’ve been preparing myself for some time now to let Antek move from pouring grains and solids to pouring water and juice. I prepared my self theoretically and emotionally, using all information I could find on this subject. However, my son had his own secret plan in mind. Without letting me now he sneaked in to the kitchen, opened the fridge and…
Step by step, he started to execute his plan. I was happy to have a camera within reach to record this important moment. It was no way perfect and left much to be desired but taking into account that it was the first time he poured the juice by himself it was perfectly ok. Antek made another step into independence and I have convinced myself once again how important it is to listen to the child’s inner voice and follow its lead.
Here is Antek’s first attempt in pouring juice :-)

Już od jakiegoś czasu przygotowywałam się (głównie psychicznie), aby pozwolić Antkowi przejść od ćwiczeń w przelewaniu rzeczy suchych do mokrych tj. woda czy sok. W moich planach uwzględniłam typową prezentacje powyższych działań, uzbrajając się wcześniej we wszelkie możliwe informacje jakie udało mi się znaleźć na ten temat. Mój synuś, jak się okazało za nic miał wysiłek matki i postanowił wziąć sprawy we własne ręce. Bez uprzedzenia, cichaczem zakradł się do lodówki i…..
Metodycznie krok po kroku przystąpił do realizacji własnego planu. Cieszę się ze miałam w pobliżu aparat i mogłam ten moment utrwalić ;-).
Daleko mu do perfekcji ale jak na pierwszy raz uważam że poszło całkiem nieźle. Antek zrobił kolejny krok naprzód w walce o samodzielność a ja po raz kolejny przekonałam się jak istotna jest uważna obserwacja dziecka i podążanie za jego wewnętrznym głosem.
Poniżej zapis tej ważnej dla nas chwili ;-).



5 komentarzy:

  1. Thanks for the reminder of letting them do. Sometimes they need more freedom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Thank you girls for commenting. He is getting more skillful every day :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wonderful! I watched with my daughter and she said " He's learning to get himself a drink!".

    OdpowiedzUsuń

Thanks for visiting my blog. I love to read your comments so if you have time and like what you have read leave me one.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...