Strony

poniedziałek, 28 listopada 2011

Kolorowe tabliczki Montessori, część III



Prezentacja nr 2 - Kolorowe tabliczki zestaw II


• Prezentację rozpoczynamy od wskazania dziecku miejsca, w którym tabliczki będą się znajdować po zakończeniu pracy. Następnie nazywamy materiał, z którym dziecko będzie pracować: "To jest drugi zestaw kolorowych tabliczek."
• Prosimy dziecko o przyniesienie i rozłożenie dywanika/maty na stole lub podłodze.
• Prosimy dziecko o przyniesienie koszyczka/pudełka z półki na matę.
• Wyjmujemy z koszyczka trzy pary tabliczek: żółtą, czerwoną i niebieską.
• Układamy tabliczki w przypadkowej kolejności na środku maty.
• Prosimy dziecko o dopasowanie tabliczek tak jak w przypadku pierwszego zestawu.
• Dopasowane pary tabliczek umieszczamy w lewym, górnym rogu maty.
• Wyciągamy z koszyczka/pudełka kolejne trzy pary tabliczek: zielone, pomarańczowe i fioletowe, umieszczając je w przypadkowej kolejności na środku maty.
• Wybieramy jedną z sześciu tabliczek, umieszczając ją pod tymi już dopasowanymi. Dobieramy pasująca do niej tabliczkę.



• Zachęcamy dziecko do samodzielnego dopasowania pozostałych tabliczek.
• Mieszamy wszystkie sześć par kolorowych tabliczek na środku maty i następnie prosimy dziecko o ułożenie ich w kolumnie w kolorystycznych parach.
• Jeżeli dziecko nadal ma ochotę kontynuować ćwiczenie, wyciągamy z koszyczka kolejne trzy pary tabliczek: różową, brązową i szarą. Tak jak poprzednio, umieszczamy je w przypadkowej kolejności na środku maty. Układamy pierwszą parę tabliczek na górze w drugiej kolumnie. Prosimy dziecko o dokończenie dopasowywania.



• Mieszamy wszystkie dotychczasowe tabliczki ze sobą. Dziecko samodzielnie wykonuje dopasowywanie.
• Jeżeli po wykonaniu zadania, dziecko ma ochotę kontynuować, wprowadzamy ostatnie dwie pary tabliczek: czarna i białą. Po poprawnym dopasowaniu tabliczek, mieszamy ze sobą wszystkie jedenaście par, proponując dziecku samodzielne wykonanie zadania od początku do końca.




Na każdym z poszczególnych etapów, po zakończeniu dopasowywania, możemy poprosić dziecko o nazwanie poszczególnych kolorów. Jeżeli dziecko ma problemy z nazwaniem jakiegoś koloru, wracamy do lekcji trójstopniowej, skupiając się głównie na jej drugim etapie. Co ważne, prezentacja pierwszego i drugiego zestawu, szczególnie w warunkach domowych, nie musi być oddalona od siebie w czasie. Wszystko zależy od indywidualnych możliwości i ochoty do pracy z materiałem Waszego szkraba.

W kolejnej odsłonie podzielę się z Wami naszymi pomysłami na urozmaicenie zabaw z kolorami.
Tymczasem życzę Wam spokojnego i pracowitego dnia ;-)

1 komentarz:

Thanks for visiting my blog. I love to read your comments so if you have time and like what you have read leave me one.