Strony

poniedziałek, 24 października 2011

Poniedziałek w stylu Montessori/ Montessori Monday 3-Week Wrap-Up

As a family we are preparing for great changes in our life. We want to be prepared for every possibility which naturally takes a lot of effort and is very time-consuming. For this reason, my post for Montessori Monday, which in fact is a 3-week wrap-up, will be very compact:-) Still, I hope you will find it interesting ;-)

Jako rodzina przygotowujemy się intensywnie do nadchodzących dla nas wielkich zmian. Chcemy być dobrze przygotowani, a to niestety pochłania wiele naszego wysiłku i jest bardzo czasochłonne. Z tego powodu dzisiejsze podsumowanie, obejmujące ostatnie 3 tygodnie z życia Antolka, będzie bardzo kompaktowe a raczej powiedziałabym "hasłowe" ;-)


This is a list of materials Antek has been working with for the whole 3-week period/ Poniżej lista materiałó i ćwiczeń z ostatnich trzech tygodni ;-)



SENSORIAL/KSZTAŁCENIE ZMYSŁÓW



Mini knobbed cylinders /Mini cylindry do osadzania.






Large bead stairs/ Duże kolorowe schodki.






Brown Stairs and Pink Tower - one-to-one-correspondence / Brązowe schody i różowa wieża.









Building a "Fraction Pie" plus practicing counting 1-8 /Budowanie "ułamkowego ciasta" z liczeniem w zakresie od 1-8.






LANGUAGE/JĘZYK


Practicing tracing the sandpaper letters/ Praca z szorstkimi literami






Enrichment of vocabulary in the form of telling short stories using this fabulous sequencing cards/ Wzbogacanie słownictwa i praca nad dłuższą formą wypowiedzi przy użyciu historyjek obrazkowych






Practicing new vocabulary using puzzles with people's jobs/ Wzbogacanie słownictwa z wykorzystaniem puzzli językowych (ćwiczylismy głownie zawody)






Food vocabulary practice/ Praca z słownictwem związanym z jedzeniem






PRACTICAL LIFE / ĆWICZENIA PRAKTYCZNE DNIA CODZIENNEGO



Preparing a Sunflower bouquet / Układanie bukietu ze słoneczników.






Transferring red beans from cup to cup/ Przelewanie czerwonej fasoli z kubeczka do kubeczka.






Matching socks / Dobieranie parami skarpetek






Folding socks into a ball / Nauka zwijania skarpetek w kulkę ;-)







Some ironing practice / "Przygotowanie" do prasowania ;-)






Sprinkling activity / Praktyka w posypywaniu ....






ART & CRAFTS / PRACE PLASTYCZNE


Last week we were celebrating the International Tree Day. This is one of the activities from this day - tree trunk rubbing activity. / Prace plastyczne, eksperymenty i zabawy związane z Światowym Dniem Drzewa






Lots of drawing practice/ Przez ostatnie tygodnie nie było dnia bez rysowania ;-)






The drawing, Antek was so proud of. He drew a mouse which resembled the mouse, lol / Praca z której Antek był szczególnie dumny. Mysz, która przypomina mysz ;-)










During circle time we did a lot of movement activities. Antek's favorite one was a dance with a ribbon/ W trakcie zabaw w kółku dominowały zabawy ruchowe. Tutaj jedna z ulubionych zabaw Antolka - taniec ze wstążką.






Some balancing activities. The blurred blue element over Antek's head is a plastic ring used to keep his head strait while walking on the line / Odrobina ćwiczeń równoważnych. Ten zamazany niebieski przedmiot to plastikowe kółko, którego używamy do zabawy w trakcie maszerowania po lini ;-)






A bit of construction work / Zabawy konstrukcyjne z ukochanym bratem ;-)







If you want to see what other kids where doing using the Montessori Method, pleas visit this two great blogs:



Living Montessori Now


12 komentarzy:

  1. Lots of wonderful activities! Love the ironing practice work. Thank you for sharing.
    Discovering Montessori

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje podsumowanie wykorzystam jako inspirację:
    - budowanie "ułamkowego ciasta",
    - zabawy skarpetkowe :)
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o nie! teraz to mnie zaciekawiłaś!! Jakich to zmian oczekujecie!???

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe, K - moją fantazję też pobudziła do działania! I pewnie myślimy o tym samym ;-)
    Ewo, zdradzisz nam tajemnicę?
    P.S. A myszka Antosia jest przecudna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Antoś jak zawsze bardzo zajęty. Myszka narysowana profesjonalnie i pomyśleć że rysował ją 2-latek.
    Ja też jestem przeogromnie ciekawa Waszej tajemnicy. Mam nadzije Ewo, że uchylisz nam rąbka tajemnicy.
    Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Discovering Montessori,
    So nice to see your comment here ;-)
    The ironing activities are among Antek's favorite ones :-)

    Kylie,
    Your comments always make my day ;-)


    W Roli Mamy,
    U nas zabawa skarpetkowa przyjęła się wspaniale, a skarpetkowa szuflada chłopców, zaczyna przypominać jakiś cywilizowany kawałek mebla ;-) No i rano ubieranie trwa znacznie szybciej ;-)

    Dziewczyny,
    Nie wiem czemu, ale coś mi mówi że podejrzewacie że te zmiany, to być może nowy człowieczy element w naszym domu ;-) Muszę Was jednak rozczarować. Te zmiany dotyczą głównie mojej sfery zawodowej. Ale na razie będę milczeć jak grób ;-). Należę do tych co nie lubią zapeszać. Mam nadzieję, że zrozumiecie ;-)
    Ściskam Was wszystkie ciepło ;-)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  7. oczywiście oczywiście!! nie pisz, nie mów nic na razie, ale podkreślam NA RAZIE! Jak wypali - dawaj znać jak najprędzej... Podejrzewam, że będzie to coś, co kochasz, skoro nie chcesz zapeszać, dlatego ściskam mocno kciuki, żeby się powiodło! I umieram z ciekawoście:) no ale to już mój problem:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lots of wonderful activities! I love your fraction pie ... a great activity that's easy to prepare! Thanks so much for translating your post to English, and thanks for linking up with Montessori Monday. I featured your post at the Living Montessori Now Facebook page: http://www.facebook.com/LivingMontessoriNow

    OdpowiedzUsuń
  9. Love the sock matching & ironing! There are so many fun activities here!!
    I'd love for you to come link up at my Linky Party - http://livinglifeintentionally.blogspot.com/2011/10/linky-party-3.html
    ~beth

    OdpowiedzUsuń

Thanks for visiting my blog. I love to read your comments so if you have time and like what you have read leave me one.